Diakonia

Diakonia

Diakoniatyöntekijän kanssa voit keskustella luottamuksellisesti joko vastaanotolla tai pyynnöstäsi kotikäynneillä. Voit ottaa yhteyttä, kun sinua on kohdannut jokin kriisi, kun mieltäsi ahdistaa ja tarvitset kuuntelijaa.

Tehtävämme on lievittää inhimillistä hätää, antaa apua hengelliseen, henkiseen ja aineelliseen ahdinkoon ja välittää Jumalan rakkautta.
Diakoniatyö on yksi osa auttajien verkostoa. Yhteistyötahoja ovat mm. kunta, seurakunnan muut työmuodot, eri järjestöt, kirkon valtakunnalliset keskukset ja tiedotusvälineet.

Apu on maksutonta ja avointa kaikille seurakunnan alueella asuville. Diakoniatyössä ei kysytä kirkkoon kuulumista, vain avun tarvetta.

Taloudellinen avustaminen

Diakonian taloudellinen apu on yleensä kertaluonteista apua odottamattoman kriisin kohdatessa. Taloudellista apua annetaan harkinnanvaraisesti seurakunnan hyväksymien avustusperiaatteiden mukaan.

Avustamisessa tehdään yhteistyötä muiden auttajatahojen kuten Kainuun Sote / Sosiaalinen tuki ja toimeentulo kanssa.

Takaisin Tapahtumat sivulle

Lue lisää

Diakoniapäivystys

Lue lisää